Apakah Therapy Craniosacral?

Apakah Therapy Craniosacral?

Kebanyakan perkara yang kita lakukan sepanjang hari menjejaskan sistem saraf yang rumit badan. Kerana dengan bentuk saraf dan tisu sensitif yang berjalan di seluruh sistem kami yang halus, mereka terdedah kepada kedua-dua kerosakan jangka pendek dan panjang, yang boleh membawa kepada tubuh badan dan imbangan. Terapi Craniosacral adalah sejenis unik terapi hubungan yang direka untuk terus merangsang tisu saraf sensitif saraf tunjang, dan juga tisu penghubung yang mengelilingi jisim otak manusia semua tanpa memerlukan apa-apa jenis pembedahan invasif.

Malah, Terapi Craniosacral hanya sebagai lembut kerana kebanyakan jenis perubatan alternatif, dan kerana ia melibatkan hubungan secara langsung antara pengamal dan pesakit menggunakan tangan mereka, ia boleh memberikan banyak rasa yang sama yang urutan kehendak biasa. Anda akan meninggalkan rasa banyak yang lebih santai daripada yang anda lakukan apabila anda mendapat di sana.

Untuk mendapatkan sepenuhnya memahami bagaimana jenis ini kerja-kerja terapi, ia adalah penting untuk memahami bagaimana unsur-unsur utama sistem saraf disambungkan kepada satu sama lain. Jelas sekali, anatomi asas memberitahu kita bahawa tulang belakang adalah dihubungkan dengan pangkal otak. Apa yang sesetengah orang mungkin tidak tahu adalah bahawa tulang belakang keseluruhan melaksanakan "batang pokok" tisu saraf penghubung badan dikelilingi oleh jenis yang unik cecair tulang belakang.

Dalam banyak cara darah yang sama berlaku, aliran cecair tulang belakang dan mencuci lebih bahagian yang berlainan di otak dan tulang belakang atas. Anda boleh menganggapnya sebagai mempunyai nadi yang tersendiri, dan Terapi Craniosacral direka bentuk untuk menggunakan hubungan secara langsung dengan belakang pesakit untuk merangsang aliran bahan yang penting ini.

Dengan mengadakan anggota badan pesakit yang pasti, kedudukan yang dipilih dengan berhati-hati pada masa yang sama menjalankan tangan mereka perlahan-lahan sehingga panjang tulang belakang, cecair tulang belakang segar dibenarkan untuk lebih mudah mengedarkan, dan datang ke dalam hubungan dengan perkara otak.

Kesan yang paling segera yang kebanyakan orang notis apabila mereka mempunyai prosedur terapi Craniosacral dilakukan ke atas mereka adalah perasaan yang diperbaharui kewaspadaan. Walaupun ia adalah mustahil untuk benar-benar melihatnya berlaku, basuh cecair segar ke atas otak menyebabkan ia bangun, dan orang-orang bodoh ke dalam pemikiran bahawa anda baru sahaja duduk dari tidur selepas malam penuh rehat.

Dalam jangka panjang, penerima rawatan ini boleh menjangka untuk mengalami melonggarkan sendi ketat berkaitan dengan leher dan belakang, yang bermaksud bahawa mereka boleh melihat beberapa bantuan jika mereka telah mengalami banyak kesakitan dengan kawasan-kawasan di yang lalu.

Aspek-aspek falsafah terapi Craniosacral adalah berdasarkan kepada prinsip-prinsip gerakan. Dengan menggalakkan pergerakan cecair penting yang bertindak sebagai pelincir, pengamal dapat menggalakkan tahap yang luar biasa fleksibiliti dan kebebasan bergerak.

Ia adalah cara yang benar-benar menyakitkan membenarkan diri anda untuk merasa tahun lebih muda, dan semua yang diperlukan adalah bahawa anda membuka minda anda untuk kemungkinan bahawa "alternatif" rawatan perubatan masih mempunyai potensi untuk membantu anda dengan masalah anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar