Geranium Minyak Essential - Sejarah Ringkas dan Kegunaan

Geranium Minyak Essential - Sejarah Ringkas dan Kegunaan

Ini renek saka yang menarik kira-kira 3 kaki sering dilihat dalam pagar. Terdapat beberapa ratus pelbagai jenis geranium (Pelargonium odorantissimum / graveolens) tetapi minyak pati suling terutamanya daripada pelbagai Pelargonium graveolens. Daun adalah bergerigi dan tajam dan mempunyai merah jambu / bunga putih kecil. Geranium berasal dari Afrika Selatan, Mesir dan Maghribi dan telah diperkenalkan ke Eropah pada abad ke-17. Aroma adalah sedikit seperti mawar tetapi lebih berat, bunga berbau pudina. Kilang itu boleh pasu dan besar sebagai hiasan meja kerana 700 atau lebih jenis menghasilkan bunga yang berlainan warna. Dalam minyak wangi, ia adalah nota pertengahan.

Pada masa dahulu, mereka telah ditanam untuk menjaga roh-roh jahat di teluk. Afrika awal minum teh yang dibuat dengan daun geranium untuk menyembuhkan sakit perut dan menghentikan pendarahan dalaman. Tambahan pula mereka percaya bahawa kilang itu boleh menghapuskan beberapa jenis kanser dan memperbaiki tulang yang patah. Saya tidak pasti bahawa ini berlaku secara literal tetapi seperti semua minyak pati dari alam semula jadi, sifat-sifat penyembuhan alternatif yang adalah tanpa keraguan dan didokumentasikan dengan baik.

Kegunaan geranium minyak pati banyak. Ia adalah diuretik, yang bermaksud ia membantu badan dalam membuang akses air melalui kencing dengan itu, membuang toksin.

Kualiti astringen boleh membantu mengerut saluran darah dan menjadi sebab untuk wanita hamil untuk mengelakkan menggunakannya. Ia mengimbangi sifat-sifat yang sangat baik secara dalaman dan juga luaran. Ini tidak bermakna yang kita minum minyak pati dengan air atau minuman lain. A beberapa titik ke pembakar minyak, penurunan ke tisu adalah cara yang lebih selamat untuk menyedut dan meraih manfaat minyak menakjubkan ini.

Luaran, geranium ditambah kepada minyak pembawa atau pelembap amat berkesan dalam mencegah dan pada tahap tertentu menghapuskan parut, kesan regangan, tempat dan membantu untuk mengedarkan melanin lebih seragam pada kulit. Ia membantu menangani kesan kulit kering dan membersihkan kulit secara semula jadi dalam kulit berminyak. Juga menggalakkan pertumbuhan semula sel-sel kulit. Geranium juga mengimbangkan masalah hormon yang berkaitan seperti PMS, pengawal terhadap pengekalan cecair dan mempunyai kesan merangsang pada sistem limfa, menggalakkan perasaan hawa nafsu dan dianggap sebagai pengaruh menstabilkan kedua-duanya tenang dan berehat minda dan badan.

Saya mengalami senggugut (masih lakukan) dari kali pertama saya mempunyai mereka pada usia 14. Sakit begitu buruk bahawa saya terpaksa ponteng sekolah dari sekolah. Saya tidak berbuat apa-apa tentang mereka dan menerima mereka sebagai mereka. Seperti yang saya semakin tua, kekejangan tidak seburuk tetapi masih memberi kesan kepada saya di tempat kerja.

Saya tidak akan mengambil cuti sakit kerana saya tidak suka pergi ke doktor. Saya terus menahan sakit tidak berhenti-henti sehingga saya cuba geranium minyak pati. Saya bercampur dengan minyak pembawa dan diurut ia ke perut saya beberapa hari sebelum haid saya bermula dan walaupun itu tidak benar-benar menghapuskan kekejangan tetapi ia tidak mengurangkan mereka ke tahap yang lumayan. Sekarang saya hanya mempunyai kekejangan cahaya pada hari pertama berbanding 3 hari pertama setiap bulan.

Untuk berbau lebih baik penghalau serangga menggunakan geranium minyak pati dan serai wangi. Walaupun aroma adalah sama dengan bunga ros, saya rasa geranium telah datang ke sendiri sebagai minyak pati yang berasingan dan unik. Dan sebagai langkah berjaga-jaga, ia perlu dicairkan apabila menggunakan pada kulit dan tidak menelan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar