Rawatan Stroke Alternatif

Rawatan Stroke Alternatif

Bermulanya strok biasanya penghalang utama kepada cara hidup seseorang individu. Walaupun magnitud dan kesan strok berbeza dari seorang ke seorang yang lain, masing-masing terjejas dalam beberapa jenis cara yang mengubah hidup, walaupun buat sementara waktu atau selama-lamanya. Kemungkinan mendapat strok biasanya berkisar isu-isu seperti tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi, kencing manis, obesiti, merokok, dan beberapa sebab-sebab terpencil lain. Peningkatan usia cenderung untuk menjadi faktor dan juga walaupun strok boleh berlaku pada bila-bila masa.

Apakah angin ahmar? Ia adalah masalah yang melibatkan bekalan darah ke otak. Jenis yang paling biasa strok adalah strok iskemia (sekitar 80% daripada strok), yang bermakna terdapat darah terlalu sedikit di bahagian tertentu otak, oleh itu kekurangan kawasan oksigen yang menimbulkan kematian sel-sel dalam kawasan ini tertentu. Jenis yang kurang biasa strok dipanggil strok berdarah (20% secara purata) yang bermaksud terdapat terlalu banyak darah di bahagian otak yang disebabkan oleh pecah kapal. Memandangkan otak adalah "pusat kawalan" untuk badan keseluruhan seseorang, keadaan ini boleh menyebabkan masalah yang berleluasa. Tidak akan kesan yang berkaitan dengan kemahiran motor, penglihatan, pertuturan, dan fungsi kognitif walaupun pada masa-masa. Jelas sekali keadaan ini mempunyai kecenderungan untuk menjadi sangat mengubah hidup.

Bagaimanakah seseorang pulih daripada strok? Well, pelan rawatan strok yang paling melibatkan banyak terapi fizikal dan pembelajaran semula bersuara dan perkara-perkara biasa yang sama. Pada dasarnya, seseorang perlu melatih semula otak untuk "ingat" apa sahaja maklumat yang telah hilang dalam tindakan strok itu sendiri. Dan, seperti yang dinyatakan sebelum ini, ini berbeza-beza dari seorang ke seorang dari segi jenis strok itu sendiri, magnitud strok, dan berapa cepat orang yang menerima rawatan perubatan. Pemulihan fizikal dan pembelajaran semula pasti akan perlu berlaku untuk bergerak ke hadapan, tetapi terdapat beberapa pilihan rawatan alternatif yang boleh mempercepatkan proses ini.

Baru-baru ini, terdapat banyak janji dan kejayaan dengan ubat ubatan semula jadi yang boleh membantu dalam kelajuan dan kejayaan masa pemulihan keseluruhan. Dengan cara tiada ini yang menunjukkan bahawa pemulihan tradisional tidak perlu diikuti; ini hanya membantu proses itu. Bahagian yang terbaik ialah bahawa kebanyakan bahan-bahan dalam alternatif ini adalah semulajadi sehingga tubuh mereka disambut lagi, dan dengan kesan sampingan yang kurang. Jika seseorang boleh mempercepatkan proses pemulihan bersama-sama dalam apa-apa cara, apatah lagi satu semula jadi, ia pasti memberi manfaat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar