Pemulihan Rumah - The Cara Terbaik untuk menghilangkan yang Dingin

Pemulihan Rumah - The Cara Terbaik untuk menghilangkan yang Dingin

Apa yang kita rujuk sebagai selesema sebenarnya adalah salah satu daripada banyak rhinoviruses yang beredar dunia. Sebab kita menangkap begitu banyak daripada mereka adalah hakikat bahawa mereka semua agak berbeza dan ia adalah sukar untuk membentuk imuniti kepada mereka semua. Dalam keadaan keluarga, apabila anak-anak muda masukkan jagaan harian atau sekolah adalah masa perdana untuk seisi keluarga untuk berkongsi ketidakselesaan. Ini kerana orang dewasa mempunyai imuniti sedikit lebih, tetapi anak-anak akan membawa pulang hanya kira-kira setiap orang yang mereka terdedah kepada.

Pencegahan: Ini adalah pertaruhan yang terbaik, tetapi kadang-kadang ia tidak mungkin. Anda telah mendengar semua peraturan sebelum ini; basuh tangan anda dengan kerap, jangan sentuh wajah anda dengan tangan anda, dan lain-lain akan membantu di sini. Jangan pergi ke laut pada barangan yang anti-bakteria, terlalu banyak boleh membuat virus dan bakteria membentuk imuniti.

Catnip: Kanak-kanak mempunyai kecenderungan untuk menjadi goyah dan cepat marah apabila mereka menangkap selesema. Walaupun kebanyakan herba tidak boleh digunakan kepada kanak-kanak, catnip umumnya diiktiraf sebagai selamat untuk kanak-kanak berumur enam tahun ke atas. Ia adalah perlahan-lahan menenangkan yang akan membantu kanak-kanak untuk berehat.

Cinnamon: Air rebusan kulit kayu manis boleh membantu sakit tekak yang berkaitan dengan rhinoviruses. Meletakkan papan rempah di dalam secawan air dan reneh ke bawah untuk setengah cawan. Mengambil satu auns pada satu masa seperti yang diperlukan. Berhati-hati jika anda adalah pesakit kencing manis, kerana kayu manis boleh menurunkan paras gula dalam darah.

Eucalyptus: Kedua-dua minyak dan bersedia ubat batuk boleh memberi manfaat dengan virus ini. Berbau minyak pati boleh membuka lorong-lorong tersumbat, dan titisan boleh membantu berhenti batuk. Jangan gunakan minyak sekitar kanak-kanak di bawah dua atau memberi anak-anak di bawah enam sebarang ubat yang mengandungi ia, kerana ia boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius.

Lemon Balm: Seperti catnip, lemon balm adalah sedikit santai. Ia juga boleh menjadi antihistamin ringan, walaupun lebih banyak kajian perlu dilakukan untuk mengesahkan perkara ini. Ia boleh digunakan pada anak-anak muda, tetapi pastikan anda bertanya pakar kanak-kanak sebelum menggunakannya.

Licorice / Marshmallow: Herba-herba ini boleh kot tekak anda jika ia sakit. Jangan mengambil mereka pada masa yang sama seperti ubat-ubatan lain, kerana mereka boleh menghalang penyerapan. Jika anda menghidap diabetes, anda mungkin mahu menggunakan tablet DGL, kerana akar yang nyata mempunyai banyak gula. Jangan mengambil likuoris jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, yang boleh menyebabkan permintaan yang mendadak.

Mint: Peppermint dan Spearmint boleh membantu dengan sinus tersumbat, dan lain-lain Berbau minyak pati dan / atau meminumnya dalam teh kedua-duanya berguna. Seperti kayu putih, kanak-kanak di bawah dua tidak harus sekitar minyak pati atau sesiapa sahaja yang memakainya.

Willow Bark: Walaupun kanak-kanak di bawah lapan belas tidak boleh menggunakannya, orang dewasa mungkin mendapati ia berguna dalam melegakan sakit yang disebabkan oleh selesema. Ia mengandungi bahan yang sama seperti aspirin, jadi berhati-hati jika anda alah dan jika anda mengambil pencair darah, terutamanya terapi aspirin.

Selesema tidak menyeronokkan, tetapi mereka boleh dibuat lebih selesa. Ia sentiasa terbaik untuk bercakap dengan doktor anda sebelum mengambil makanan tambahan baru atau herba. Ini boleh membantu mengelakkan interaksi dengan ubat-ubatan dan dengan pelbagai masalah kesihatan. Beri doktor senarai lengkap semua yang anda mengambil, terutamanya jika ia telah ditetapkan oleh doktor lain. Melakukan ini akan membantu menjaga keselamatan kamu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar